Till åk6 HT-16

Till blivande åk 6-elever, Ärentunaskolan, Storvreta

Välkommen till skolstart på Ärentunaskolan!

Onsdagen den 17 augusti är det dags för skolstart för dig som skall börja sexan hos oss på Ärentunaskolan. Vi börjar kl 8.20 i ditt nya klassrum, och vi finns på plats vid stenen vid huvudentrén från kl 8.00 och visar dig rätt.

Första dagen kommer du att vara med din nya klass hela dagen, och du slutar då kl 13.30. Åker du buss hinner du med bussen som går kl 13.45 från skolan.

I det här brevet finns flera viktiga papper som du skall fylla i tillsammans med någon vuxen hemma. Vi vill att du har med dem ifyllda redan första dagen för att vi skall vara säkra på att vi har rätt information om allergier mm.

Vi vill också passa på att påminna om att det är föräldramöte för åk 6 redan på torsdag den 18 augusti, kl 18.00. Vi samlas i matsalen.

Vi som arbetar på skolan ser fram emot att få ha dig som elev och vi önskar dig varmt välkommen till Ärentunaskolan!

Vi ses på onsdag!

Leif Ericsson, rektor, och Jonas Olsson, bitr rektor