Inskolningsfotboll!

Storvreta IK's Inskolningsgruppen fotboll

Storvreta IK startar en inskolningsgrupp i fotboll för barn och ungdomar mellan 12 och 18 år. Såväl pojkar som flickor är välkomna.

Tanken är att vi ska träna fotbollens grunder utan prestationskrav. Vi tränar inget lag utan individuella fotbollsspelare. Vi vänder oss i första hand till barn och ungdomar som inte tidigare spelat fotboll i något lag och som vill prova på. Det är inte lätt att som 12-åring börja träna fotboll med ett 12-årslag som tränat och spelat fotboll i fem år. Givetvis är även barn och ungdomar som redan ingår i något lag och som spelat fotboll några år välkomna.

Vi drar igång fotbollsträningarna på måndag 7 november kl. 15:30 på konstgräset vid Ärentunaskolan.
Träningar måndagar och onsdags mellan kl. 15:30 - 16:30.
Vi tränar utomhus så länge vädret tillåter, sedan flyttar vi inomhus till sporthallen vid Äretunaskolan.

Klä dig varmt och ta med fylld vattenflaska.

Varmt välkomna!

Storvreta IK - fotboll